Rusya’dan NATO’ya Kutup Çıkışı: "Tüm Güçleriyle Arktik’i Militarize Ediyorlar"
Rusya Dışişleri Bakanlığı, NATO üyesi ülkelerin Arktik (Kuzey Kutbu) bölgesini askeri bir üs haline getirmeye çalıştığını ve küresel güvenliği sabote ederek bölgeye tüm unsurlarıyla yerleşmeyi hedeflediğini iddia etti. Rus diplomatik kaynakları, Batı'nın bu hamlelerini "alternatif güç merkezlerini çevreleme stratejisinin" bir parçası olarak nitelendirdi.
TASS haber ajansının aktardığı bilgilere göre, Rusya Dışişleri Bakanlığı Özel Yetkili Büyükelçisi Alexander Trofimov, Valdai Uluslararası Tartışma Kulübü bünyesinde düzenlenen uzman diyaloğu toplantısında önemli açıklamalarda bulundu.
"Batı, Avrasya’yı Bilerek İstikrarsızlaştırıyor"
Büyükelçi Trofimov, Avrupa Birliği (AB) ve NATO ülkelerinin Avrasya coğrafyasının genelinde bilinçli bir gerilim politikası yürüttüğünü savundu. Batı'nın; Orta, Güney, Kuzeydoğu ve Güneydoğu Avrasya'da istikrarı baltaladığını öne süren Trofimov, bu dalganın artık Kuzey Kutbu'na kadar ulaştığını belirtti.
Trofimov, konuya ilişkin değerlendirmesinde şu ifadeleri kullandı:
"Artık Arktik bölgesi bile militarize ediliyor. NATO, sahip olduğu tüm araç ve enstrümanlarla oraya girmeye ve yerleşmeye çalışıyor. Yaşanan tüm bu süreçler, Batı’nın dünyadaki alternatif güç odaklarını baskılama ve çevreleme stratejisiyle tamamen örtüşmektedir."
Arktik’te Güç Savaşları Kızışıyor
Rus diplomatın bu çıkışı, son dönemde eriyen buzullar nedeniyle ticari ve askeri açıdan önemi katlanarak artan Kuzey Kutbu üzerindeki küresel güç rekabetini bir kez daha gözler önüne serdi. Kremlin yönetimi, İsveç ve Finlandiya'nın NATO'ya katılımının ardından Arktik bölgesindeki askeri dengenin Rusya aleyhine değiştiğini savunarak, kendi kuzey sınırlarında güvenlik önlemlerini ve askeri varlığını artırmaya devam edeceğinin sinyalini veriyor.
